Honda VTX Forum banner

Wymiana płynu chłodniczego VTX 1300

48K views 20 replies 16 participants last post by  elwray  
#1 ·
Właśnie kupiłem swój rower i ma on przejechane 25000 mil. Nie wiem, czy płyn chłodniczy kiedykolwiek był wymieniany. Czy mogę po prostu zdjąć wąż z dołu chłodnicy, spuścić płyn, napełnić, uruchomić obieg, zdjąć, spuścić, itd., a następnie wlać nowy płyn chłodniczy do zbiornika? A może muszę zanieść go do dealera? Z góry dziękuję za wszelkie rady.
 
#2 ·
Właśnie kupiłem swój motocykl i ma on 25000 mil przebiegu. Nie wiem, czy płyn chłodniczy kiedykolwiek był wymieniany. Czy mogę po prostu zdjąć wąż z dołu chłodnicy, pozwolić mu spłynąć, napełnić, krążyć, zdjąć, spuścić itp., a następnie wlać nowy płyn chłodniczy do zbiornika? A może muszę z tym iść do dealera? Dzięki za wszelkie rady.
To naprawdę proste. W instrukcji jest procedura, która pokazuje, jak to zrobić. Zdejmij zbiornik, wyjmij korek spustowy, opróżnij zbiornik, napełnij wszystko, "odpowietrz" to, dodaj więcej płynu i gotowe. Och... tak... załóż z powrotem zbiornik paliwa. Gdzieś na tym forum krąży instrukcja serwisowa, która pokazuje szczegóły. Nawet jaskiniowiec może to zrobić. Witamy na forum!
 
#4 ·
Nie używaj płynu chłodniczego do samochodów. Było tu kilka postów, w których stwierdzono, że płyn chłodniczy do samochodów może powodować uszkodzenia aluminium (wydaje mi się, że powoduje korozję).
Chicago-spike powinien znać odpowiedź na to pytanie.
 
#9 ·
Nie używaj płynu chłodniczego do samochodów. Na tym forum pojawiło się kilka postów, w których stwierdzono, że płyn chłodniczy do samochodów może powodować uszkodzenia aluminium (wydaje mi się, że powoduje korozję).
Chicago-spike powinien znać odpowiedź na to pytanie.
:agree: używaj mieszanki wstępnej Honda lub płynu chłodniczego, który jest bezpieczny dla aluminiowych bloków!!!! (każdy płyn chłodniczy do motocykli powinien się sprawdzić)

płyn chłodniczy do samochodów powoduje korozję i gromadzenie się osadów.
 
#10 ·
To nie jest tak, że typowe płyny chłodnicze do samochodów są złe lub powodują korozję; chodzi o to, że zawierają krzemionkę, która ma za zadanie usuwać kamień kotłowy i rdzę z układu. Krzemionka jest mikro-ścierniwem, a większość japońskich producentów, w tym Honda, ostrzega, że krzemionka może ostatecznie zniszczyć uszczelki w pompie wody. Ponadto wiele butelek z płynem chłodniczym nie informuje, czy zawierają krzemionkę w składzie. Płyn chłodniczy do samochodów Honda tego nie robi i jest bardziej ekonomiczny w zakupie niż ten sam produkt pakowany do cykli. Jeśli producent nie określa, że jest bez krzemionki, należy założyć, że jest ścierny.
 
#14 ·
Mieszanka 50/50 do płynu chłodniczego?

Zamierzam przepłukać swój układ... Wiem, że potrzebuję płynu chłodniczego bez krzemianów.

Czy mieszam go w proporcji 50/50 z wodą, czy w 100% płynu chłodniczego?

Dzięki.
 
#15 ·
Zamierzam przepłukać swój układ... Wiem, że potrzebuję płynu chłodzącego bez krzemianów.

Czy mieszam go w proporcji 50/50 z wodą, czy używam 100% płynu chłodzącego?

Dzięki.
50/50, chyba że jest wstępnie zmieszany. I używaj wody DESTYLOWANEJ, a nie tylko wody z kranu lub wody źródlanej. Chcesz uniknąć wprowadzania minerałów do układu.
 
#19 ·
Jestem mechanikiem w Lexusie. Nie mogę ci powiedzieć, co naprawdę myślę ze względu na ujawnienia prywatności. To wszystko żart.nojoke
Z pewnością tak jest.
Czy ludzie nie mogą po prostu wcisnąć hamulców i wyłączyć zapłonu? Trzeba patrzeć na tak zwanych kierowców i się zastanawiać.
Przy okazji, autorze oryginalnego postu, wymiana płynu chłodzącego jest tak prosta w tym motocyklu, nie płać komuś, żeby to zrobił. Naprawdę.